Мета заняття:
Навчальна:
вивчити вимоги до вибору швидкості руху, дистанції та інтервалу;
навчитися правильно обирати швидкість руху в залежності від типу транспортного засобу та дорожніх умов .
Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, оперативну пам'ять, розширити їх технічний кругозір;
розвивати творче мислення шляхом аналізу, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати і систематизувати, ставити завданні і вирішувати їх.
Виховна: виховувати допитливість, самостійність в процесі здобуття міцних знань з професії, дбайливе ставлення до техніки.
Тип уроку: комбінований.
Форма навчальної діяльності: групова.
Методи і методичні прийоми:
інформаційно-рецептивний: розповідь-пояснення, бесіда, демонстрація з використанням технічних засобів навчання;
частково-пошуковий: еврестична бесіда, що веде до висновку.
Тривалість уроку: 45 хв.
Місце проведення: кабінет № 8 «Правила дорожнього руху».
Забезпечення уроку:
технічні: комп’ютер, мультимедійний проектор;
наочні: мультимедійна презентація, відеоролики, відеофільм.
Засоби оцінювання:електронний контроль знань за допомогою електронної програми.
Після вивчення теми учень:
повинен знати:
повинен вміти:
Структура уроку:
1. Організаційний момент - 1 хв.
2. Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення учнів із темою, цілями та завданнями уроку – 2 хв.
3. Актуалізація опорних знань. – 2 хв.
4. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу. – 31 хв.
5. Осмислення, узагальнення, систематизація знань. – 6 хв.
6. Підведення підсумків уроку. – 2 хв.
7. Повідомлення та коментування домашнього завдання. – 1 хв.
Перебіг уроку:
1. Організаційний момент:
2. Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення учнів із темою, цілями та завданнями уроку.
Робота транспортного засобу безпосередньо залежить від його швидкості. Чим швидше рухається автомобіль і чим менше часу він витрачає на зупинки, тим швидше буде доставлений вантаж і пасажири в кінцевому результаті.
Однак потрібно вміло використовувати швидкісні режими сучасного транспортного засобу, адже тільки за такої умови можна отримати переваги перед іншими видами наземного транспорту.
Надмірне підвищення швидкості, навіть на автомобільних дорогах з хорошим станом проїзної частини, нерідко призводить до складних ситуацій і виникнення дорожньо-транспортних пригод. До того ж рух з надто високою швидкістю спричинює перевитрату палива і прискорене спрацьовування шин, деталей та агрегатів транспортного засобу.
Сьогодні на уроці якраз ми і будемо вивчати як правильно обирати безпечні швидкість руху, дистанцію та інтервал в залежності від типу транспортного засобу і дорожніх умов.
А працюватимемо за таким навчальним планом:
1. Швидкість руху.
2. Дистанція та інтервал.
3. Актуалізація опорних знань.
(Проводжу фронтальну бесіду з учнями).
Запитання: Що називається безпечною швидкістю руху?
Відповідь: Безпечна швидкість – швидкість за якої водій має змогу безпечно керувати транспортним засобом та контролювати його рух у конкретних дорожніх умовах.
Запитання: Що таке безпечний інтервал?
Відповідь: Безпечний інтервал – відстань між боковими частинами транспортних засобів, що рухаються, або між ними та іншими об’єктами, за якої гарантована безпека дорожнього руху.
Запитання: Що називається безпечною дистанцією?
Відповідь: Безпечна дистанція – відстань до транспортного засобу, що рухається попереду по тій самій смузі, яка у разі його раптового гальмування або зупинки дасть можливість водієві транспортного засобу, що рухається позаду, запобігти зіткненню без здійснення будь-якого маневру.
4. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
|Методичні розробки занять|Читати далі|